4.2.10

Quadre d'emocions /Cuadro de emociones


Si tinguéssim la paret més gran del món la pintaríem de color blanc i al mig hi clavaríem un clau. Però no seria el clau més gran del món sinó un clau de butxaca, d'aquells petits de ganxo rodó. Llavors agafaríem una escala, hi pujaríem a poc a poc i hi penjaríem aquest quadre de Maurizio Lanzillotta que avui hem descobert per casualitat. Baixaríem corrents de l'escala i ens n'allunyaríem la distància justa per seure en una cadira de vímet i contemplar-lo tranquil·lament durant hores mentre els núvols dibuixen flors sobre els nostres caps. Malgrat la pluja, les orenetes i els grills concertistes, mai ens casaríem de mirar-lo. Perquè la imatge ens resulta familiar. Potser la grana d'inspiració que va caure sobre la mà del seu autor és bessona de la grana d'inspiració que va fer arribar el conill despistat a les nostres vides. Quina sort haver-lo descobert!

Si tuviéramos la pared más grande del mundo la pintaríamos de color blanco y en medio clavaríamos un clavo. Pero no sería el clavo más grande del mundo sino un clavo de bolsillo, de esos pequeños de gancho redondo. Entonces cogeríamos una escalera, subiríamos poco a poco y colgaríamos este cuadro de Maurizio Lanzillotta que hoy hemos descubierto por casualidad. Bajaríamos corriendo de la escalera y nos alejaríamos la distancia justa para sentarnos en una silla de mimbre y contemplarlo tranquilamente durante horas mientras las nubes dibujan flores sobre nuestras cabezas. A pesar de la lluvia, las golondrinas y los grillos concertistas, nunca nos casaríamos de mirarlo. Porque la imagen nos resulta familiar. Quizás la semilla de inspiración que cayó sobre la mano de su autor es gemela de la semilla de inspiración que hizo llegar el conejo despistado a nuestras vidas. ¡Qué suerte haberlo descubierto!